Vad ska man göra om man har "bloggtorka"?

Publicerad 2012-08-12 19:18:14 i Between heaven and earth

Jo jag, Linda, läser på många bloggar nu att de inte har någon blogginspiration längre och vet inte vad de ska blogga om? Sjukt tråkigt! Detta gäller både små och stora bloggare som jag, med mina egna ord, vill och kommer försöka tipsa er hur ni kan göra för att inte sluta och få tillbaka eran inspiration!
 
Här är tio tips som jag har kommit på själv, hoppas något hjälper!
 
Tips nummer 1 ~  Har du någon gång försökt att gå in på någon annan sida/blogg och funderat på vad du tycker som är roligt att läsa eller fastnar för just i den bloggen? Är det kläderna, maten m.m så försök blogga om det, det kan också locka läsare!
 
Tips nummer 2 ~ Titta på maaaassa bilder. Inte bara på såna sidor du brukar titta på, utan sök på nya på google och så vips kanske du fick se något intressant på någon sida. Då kanske du tänker "hmm... hur kan jag göra på liknande sätt..?" och så kommer du på något med lite fantasi, eller så lägger du ut de bilder du tycker är fina och skriver vilken sida bilderna kommer ifrån, vem vet, kanske någon mer hittar dit till den sidan och också får lite inspiration?
 
Tips nummer 3 ~ Gör inte det vanliga med kameran. Nej, om du redan har tagit kort på blommor tusen miljoner gånger, prova istället då att ta kort på det som är brevid blommorna..? Kanske något intessant..?
 
Tips nummer 4 ~ Testa nya vinklar! Håll kameran jätte konstigt och vem vet, kanske du får en sjukt snygg men lite annorlunda bild? Annorlunda kan ibland vara det som är snyggast! ← det här tycker jag är den vikigaste punkten!
 
Tips nummer 5 ~ Testa nya saker, (haha, nästan) allt är tillåtet när det gäller kameran och låt inte fantasin ta stopp!!
 En bild jag redigerade på Amanda igår.

Tips nummer 6 ~ Vet du inte vad du ska blogga om..? Gå in på någon av dina gamla bloggar eller på den blogg du har och se vad du uppdaterade för ca ett år sedan... Kanske något liknande kan du göra nu?
 
Tips nummer 7 ~ Ha en "veckans blogg", "dagens blogg" m.m. Alltid kul med tävlingar och det lockar därmed läsare, men då är det också viktigt att du gör reklam för den, det vill säga kommenterar andra bloggar!
 
Tips nummer 8 ~ Ha roligt. Tycker du inte det är kul att ta kort längre för att du känner dig själv "tvingad" att ta kort..? Ta så lång(haha, kanske inte allt för långt tid då) paus du behöver! Skriv t.ex på bloggen "tar en liten bloggpaus, men snart tillbaka!" och så när du inte känner ett måste att röra kameran så kommer du på lite då och då, det kan jag faktiskt ta kort på..?
 
Tips nummer 9 ~ Tipsa läsare!!! En läsare gillar alltid att antingen få tips eller se vackra bilder i bloggen(redigera en bild gör oftast bilden myycket bättre fast den är bra från början). Håller ni inte med om det..? Och om du inte vet vad du ska tipsa dina läsare om så tänk på sånt du brukar göra som du vet att andra kanske inte gör, fast att du tycker ditt sätt är bättre..? "Tips" kan också starta stora diskussioner, både bra och dåliga... ;)
 
Tips nummer 10 ~ Hur tror ni att jag kunde komma på såhär många tips? Jag vet faktiskt inte själv, jag blev inspirerad av mig själv helt enkelt. För varje minsta lilla grej min lilla hjärna kom på skrev jag ned i ett nytt tips UTAN att ha avlsutat det tipset jag höll på med innan(haha, blev många tips där!).
Om ni kommer på minsta lilla sak ni kan blogga om, börja direkt med inlägget eller skriv ned det någon stans så ni inte glömmer bort det!
 
Hoppas det här hjälpte dig iallafall lite! ♥
 

~Kommentarer~

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-08-12 21:01:09

Alla var väl bra tips =) Tycker iaf jag!

Postat av: emma ♥

Publicerad 2012-08-12 21:37:10

Dagens blogg är nu utsedd, kika och kolla om det var du som vann :D

Postat av: Clara - TopElite

Publicerad 2012-08-12 21:56:56

Riktigt bra tips!
Sv. Tack, japp det är jag som har gjort den! Allt bra annars? :)

Postat av: Marie - Småländsk dalkulla

Publicerad 2012-08-12 23:41:31

Bra bra tips där, jag har lite bloggtorka nu, men tycker man nästan alltid får det på sommaren, samt att blogg,se krånglar ju så enormt med

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda / Linda

Hej! Du har hittat dig till en blogg skriven av två tjejer med ett gemensamt intresse för mode och design som kommer synas här på bloggen. Vi bor utanför Örebro och går båda på Tullängsskolan med inriktningen Teknik. Följ vår resa och se vart den leder! Enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela