Alla ska vara nöjda med sig själva!

Publicerad 2012-07-30 10:30:00 i Everyday

Fick se på Jamillas blogg igår morse att hon skrivit den här texten om "smal vs. tjock"... Tycker den var riktigt bra och sann!

 

"...Jag vill bara lägga upp ett snabbt inlägg om ”smal vs tjock” för jag har verkligen en grej jag stört mig på i flera år! För några år sedan var jag så smal att det var stört, alltså två pinnar bokstavligen till ben. Jag kämpade så mycket för att gå upp i vikt eftersom jag alltid har föredragit kurvor men jag hade alldeles för bra ämnesomsättning så jag kunde bara inte. Vet ni hur många som kommenterade hur smal jag var, att jag såg ut som att jag hade anorexia osv och tyckte att det var hellugnt? Jag fattar inte varför man tror att det är okej? Där stod en väldigt kraftig tjej och sa att jag var ett benrangel så jag fick nog tillslut och sa till henne att hon var asfet och då var det jag som var dum i huvudet? Alltså allvarligt vem fan var hon att kommentera mig liksom? Jag är väldigt oengagerad i folks utseende men här fick jag verkligen nog.

 

mina frågor är enkla!

 

-tror ni att bara för att man är smal så vill man det/ svälter sig själv?

 

-tycker ni att bara för att man är smal så får man inte träna eller äta nyttigt?

förstår ni att bara för att man är smal så kan man vilja hålla hälsan och må bra, träning är inte bara för bantare och nyttig mat är inte bara för anorexia, det är vad vi alla behöver ge våran kropp för att den ska må så bra som möjligt även om man är smällfet eller ett benrangel!

försök förstå att benrangel inte kanske vill höra hur beniga dem är eller tjockisar hur feta dem är! Vi vet väl alla exakt hur vi ser ut så försök att fokusera på era egna jävla kroppar istället!..."


O
m ni inte förstår den så kan jag förenkla genom att skriva att vi som är lite smalare vill INTE höra, "åhh vad smal du är. Du borde äta mera..!". Det är likadant som att säga till en kraftigare person "åhh, du borde gå ned i vikt..." m.m, men visst om man säger t.ex vad smal du är på ett posetivt sätt, såklart man får säga det! Men ofta de som är lite mindre/smalare kan inte alltid göra något åt att de är mindre/smala utan att det kommer med tiden... Men sen till sist och det viktigaste: man borde inte tävla eller säga vad som är rätt och fel kropp! Överallt finns sådant på facebook+bloggar, stör mig till tusen!

 

Alla ska vara nöjda med sig själva! :)

~Kommentarer~

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda / Linda

Hej! Du har hittat dig till en blogg skriven av två tjejer med ett gemensamt intresse för mode och design som kommer synas här på bloggen. Vi bor utanför Örebro och går båda på Tullängsskolan med inriktningen Teknik. Följ vår resa och se vart den leder! Enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela